Winkelmand

Een gezonde lunchbox hoeft niet ingewikkeld te zijn. Is jouw kind een kieskeurige eter? Probeer dan groente en fruit in kleinere hoeveelheden en leuk gepresenteert aan te bieden. Door de leuke uitstekers en vormpjes die wij aanbieden heb je in een handomdraai een waar kunstwerkje gemaakt van de maaltijd. Wil je extra inspiratie voor een gevarieerde lunch of tussendoortje? Hieronder hebben we een aantal tips op een rijtje voor je gezet. We delen regelmatig recepten van de gezonde tussendoortjes op onze website.

  • Fruit
  • Rauwkost
  • Gegrilde groenten
  • Vezelrijke volkoren (spelt) boterham of cracker
  • Beleg: zoals hummus, groentenspread, geitenkaas, kaas, stroop, honing, pindakaas (liefst biologisch)
  • Geroosterde kikkererwten
  • Gekookt eitje
  • Bananen/havermout pannenkoekje
  • Omelet (zoete)
  • Wrap hartig gevuld
  • Biologische kwark
  • Bananenbrood
  • Couscoussalade
  • Handje noten (fijn om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden)
  • Bliss balls
  • Gezonde muffins
  • Olijven
  • Falafel balletjes
  • Rundergehakt balletjes
  • Reepjes kipfilet
  • Gerookte zalm, paling, makreel